„Posztolnék én, de miről?”

Ismerős? Akkor jó helyen jársz, mert ebben a bejegyzésben választ kaphatsz erre és más olyan kérdésre is, mely lehet, hogy bizonytalanságot kelt Benned!

Ideje bevetni minden eddigi tudásunkat, és biztos vagyok abban, hogy mire a cikk végére érsz, megtanulsz egy olyan technikát, melyet bármelyik hónapban tudsz alkalmazni! Ez jól jöhet akkor is, ha éppen egy zűrös időszakot élsz meg, de bármikor előránthatod a fiókból, mindig működni fog! Lássunk is hozzá!

Mi minden vár Rád, ha elolvasod ezt a bejegyzést? Megtudhatod:

  1. Tervezd meg a tervezést! 🙂
  2. Honnan tudom, mi lesz a követőim számára érdekes, értékes?
  3. . A tartalomgyártás – határozd meg az irányt!
  4. Rangsorolás, kategorizálás
  5. Susan tuti tippje, ami mindig működik

1. Tervezd meg a tervezést! 🙂

Mókás így leírva, de valójában tényleg ez a siker egyik kulcsa.
Korábbi bejegyzésemben olvashattál már arról, hogy a tudatosság nagy segítségünkre lehet. De ne csak azt az időt jelöld ki, amikor a terveket készíted, hanem a megvalósításra is szánj minőségi időt. Persze vannak olyan emberek, akik csak rápillantanak és azonnal szavakba tudják önteni mondanivalójukat. De lássuk be, az ellenkezője gyakoribb. Éppen ezért ha elegendő idő áll rendelkezésedre, át tudod gondolni, mi az ami fontos, elkészíted a bejegyzést és kellő pillanatban kiposztolod, számodra is megnyugtatóbb lesz. Ha előre elkészíted a tartalmakat, például máris csökkentetted annak a lehetőségét, hogy kimaradjon a bejegyzés!

2. Honnan tudom, mi lesz a követőim számára érdekes, értékes?

Mielőtt a kérdésre válaszolnék, egy nagyon fontos dologra hívnám fel a figyelmedet. Ez nem más, mint a céges profil. Sokan csak személyes oldalaikat használják munkájuk bemutatátására, így viszont rengeteg lehetőségtől megfosztják vállalkozásukat. Az üzleti oldallal rendelkező szolgáltatóknak lehetőségük van hirdetések kezelésére és megosztott tartalmaik elemzésének megtekintésére is! És, hogy a kettőt össze is vonjuk: az organikusan jól teljesítő posztokat érdemes hirdetni is, ha még nagyobb elérést szeretnénk.

Egy-egy poszt az elérések számától lesz igazán értékes, azoktól a reakcióktól, visszajelzésektől (lájk, komment, megosztás) amelyeket vendégeidből váltasz ki. Éppen ezért nagyon fontos, hogy olyan tartalmakat készíts, amely a célközönségednek tetszik! Ezeket pedig az oldal elemzések között megtalálod! Érdemes a havi poszttervezés előtt mindig átnézned, így látni fogod, hogy egy idézet vagy egy személyes tartalom hozta meg a nagyobb sikert.

3. A tartalomgyártás – határozd meg az irányt!

Ha összeállítasz egy általános listát, akkor minden hónapban fel tudod tartalommal is tölteni! Fontosnak tartom – és ügyfeleimnek is hangsúlyozom – ne csak az eladásról szóljon az oldalad és minden bejegyzésed! Számos technika létezik arra, hogyan beszélj a szolgáltatásodról, a termékeidről úgy, hogy ő magától is érezze, nálad találja meg azt, amire szüksége van. Az értékesítésen túl szánj időt szakmai posztokra, személyes posztokra, és mindenre ami az életedben fontos, számodra jelentéssel bír. Sajnos nem létezik tuti siker recept, de ha felírod, hogy milyen témákban tudsz hiteles, érdekes, szórakoztató (!) információkat posztolni, ismét megkönnyíted a saját dolgodat!

4. Rangsorolás, kategorizálás

Tehát rangsoroljunk! Íme néhány szempont:

  • Mi az amire a vendégeid vágynak?
  • Milyen tartalmakat kedvelnek (kép, sok szöveg, videó stb)
  • Mi az ami neked is megadja azt az alkotói szabadságot, hogy örömmel és minden erőszak nélkül, bármikor tudnál egy bizonyos témáról mesélni?
  • Hol húzod meg a határt a magán- és az üzleti életed között?

Mindannyian más szempontokat tartunk fontosnak, így a lista folytatását rád bízom!
Ha elkészültél, már nagyjából körvonalazódnak azok a témakörök, témák és lehetőségek, melyeket minden hónapban magabiztosan ki tudsz majd használni.

Kategorizálás

Néhány példával szeretném Neked megmutatni a kimeríthetetlen témavázlatodat!

  • bemutatkozás: ne hagyd ki, és használd ki a rögzített poszt adta lehetőséget is, így az új követők számára is egyértelművé válhat, hogy ki áll a vállalkozás mögött. Időszakonként egy-egy új információval megújítva újra posztolhatod!
  • személyes tartalom: ez az igazi komfort zóna kilépés, van akinek játszi könnyedséggel megy, sokan még tartanak tőle. A szakértők és az én véleményem szerint a személyes tartalmak mindig nagyon jól teljesítenek…ehhez nem kell minden képen szerepelned! Bőven elegendő, ha látszódik a kezed, amikor kevered a hajfestéket, ha az üzletről készítesz egy szép fotót a reggeli fényekben, vagy megmutatod az új határidőnaplódat.
  • termékek és szolgáltatások: vendégeid számára érthető, rövid és figyelemfelkeltő posztjaiddal időről- időre emlékeztetheted őket megszokott szolgáltatásaidról, de újdonságok, innovációk esetén – kampányszerűen – szinte kötelező ezt a kategóriát kimeríteni! És ne csak vendégeidről mesélj, ha van olyan kezelés, amelyet már magadon is kipróbáltál, mindeképpen számolj be a tapasztalataidról követőidnek is!
  • képzések, tanfolyamok, szakmai napok: érdemes a képzésen való részvételről és az ott szerzett tapasztalataidról is beszámolnod. A jelenlegi helyzetben is számos online rendezvény rendelkezésre áll, de ha Te nem kedveled ezt a formát, akkor nyugodtan posztolhatsz korábbi eseményekről: mutasd meg az ott szerzett bizonyítványaidat, okleveleket, tanúsítványokat, meséld el miért érezted hasznosnak a képzést, és mi az amit ebből ők is megtapasztalhatnak (pl egy legyező masszázs technika).
  • előtte – utána fényképek: különösen nagy változások esetén, akár munkafolyamat közben készült fotókkal is kiegészítve nagyon ütős, cselekvésre ösztönző tartalmak készíthetők képszerkesztő segítségével.
  • videók: itt sem várják el Tőled, hogy Oscar-díjas filmet forgass, sőt! egy-egy boomeráng felvétel vagy rövid, sokat mondó videórészletekkel még kíváncsibbá teheted Vendégeidet újdonságok vagy nagy klasszikusok kipróbálásához!
  • ne csak Te mesélj, kérdezd is őket: a bejegyzéseid végén is megkérdezheted őket, vagy létrehozhatsz külön olyan posztokat is, melyekben a véleményükre, az élményeikre vagy kíváncsi!
  • tarts hónapértékelőt vendégeiről: egy új hónap kezdetén értékelheted az előző hónapot, elmondhatod vendégeidnek, hogy melyik volt a leggyakrabban választott szolgáltatás, melyik volt az az illat, amire a legtöbben igent mondtak, a kedvenc pakolás, a sláger szín/fazon/forma(…)!

Ezekkel az ötletekkel minden hónapot kreatívan és változatosan tudsz feltölteni! A lista

5. +1 Susan tipp: helyszín megjelölés

A bejegyzéseidben mindig jelöld meg a Helyszínt, mert nem csak a térképen való elhelyezést, de a posztjaid elérését is segíti!

Nagyon figyelj arra, hogy a képek is figyelemfelkeltőek legyenek, erre a legjobb, ha saját készítésű fotókat használsz! Ha úgy érzed, hogy nem megy, keress bátran, Fotós kolléganőm segítségével egy évre elegendő poszthoz segítünk elkészíteni az anyagot!

Bízom benne, hogy elszántságod mostmár nem ismer határt, tollat és papírt ragadsz, és szuper márciusi tervet állítasz össze magadnak!

Következő bejegyzésemben további ötletekkel folytatjuk a megkezdett listát!

Tartsatok velem akkor is!

Susan

A Beauty Assistant szolgáltatásairól itt tudsz bővebben olvasni, ha pedig arra vagy kíváncsi, ki vagyok Én, ide kattintva megismerhetsz!