“Mindent csak elkezdeni nehéz!”
“Kezd el ma, menni fog!”
“Posztolj rendszeresen, változatosan!”
Néhány a szokásos jó tanácsok közül. De valóban így van ez? Csak a kezdés nehéz? Kezdjem ma? Posztoljak random’ VALAMIT – na de mit -, majd holnap is biztos lesz érdekes téma…?
Szoktál ezekre gondolni? Nyomasztó érzés ezen rágódni, hogy miről is kellene, aztán hogyan és egyáltalán mikor? Ebben a bejegyzésben megtanítom Neked, hogyan tervezz tudatosan!

Korábbi bejegyzésemben elárultam, hogy miért van szükség jó tartalomra – és egyáltalán, mi is az a jó tartalom. Beszéltünk az algoritmusról és bemutattam neked a posztok tervezésénél egyik legjobban alkalmazható technikát és érintőlegesen már a tervezésre is kitértünk.

Ez a bejegyzés a tartalmak tudatos tervezéséről fog szólni, lássuk, mi minden vár Rád:

  1. Miért jó a content tervezés
  2. Kezd el, de…
  3. Tudatosság
  4. Találd meg a számodra legjobb módszert!
  5. Gyakorlati tippek
  6. Random posztok – ördögtől való?

Miért jó a content tervezés?

A content – azaz a tartalom – tervezés tulajdonképpen oldalad havi tartalomjegyzéke. Ha létrehozol egy stratégiát, sokkal könnyebben fogsz tartalmat készíteni hozzá. Könnyebbé válik a kommunikációd is, szövegeiden is érezhető lesz, hogy nem összecsapott munkáról van szó, hanem átgondolt, logikusan felépített posztokról.

Kezd el, de…

A helyzet teljes megértéséhez nézzük a leggyakoribb posztolási hibát, melyet kezdetben sokan elkövetnek.

Az elhatározás mindenkiben gyorsan megszületik, létrejön az oldal, minden alapbeállítás után végre kezdődhet a tartalomgyártás! Első napokban még nagyon lelkes és gyakori posztolásokat látunk, hiszen az örök klasszikus bemutatkozás és a termékek/szolgáltatások bemutatása néhány napig sok-sok témát kínál. Aztán szépen lassan elkezd ritkulni a gyakoriság, mert pont akkor csengetett a szomszédasszony vagy érkezett meg nagy kezelésre a vendég. Megkezdődik a halogatás szakasza, a mindjártból így lesz nagyon gyorsan “majd holnap”, aztán “majd hétvégén”. Aztán eljön a hétvége, és a héten történt ezer eseményből gyakorlatilag nehéz kiemelni bármit. Így kezdődik az első majd az állandó halogatás. Ennek lehet az is az oka, hogy kevés visszajelzést kapsz, az is, hogy nem értesz a felületekhez vagy úgy érzed nem elég jó a szöveged vagy a fotód.

Veled is előfordult már hasonló?

“Mi lehet erre a megoldás? Létezik valami varázsige, trükk, mutatvány, BÁRMI, Susan?” – hangzik el szinte minden alkalommal konzultációkon a kérdés.

Tudatosság

A tudatossághoz tehát nem csak elhatározás kell, de ez mindennek a kiindulópontja. Hinned és bíznod kell abban, hogy képes vagy megtervezni egy-egy hét, később akár hónapok tartalmait!

A tervezésre szánt idő kijelölése egy biztos pontja annak, hogy ez az elhatározás valamint a kezdeti lelkesedés ne múljon el! 🙂 Ezt Te döntöd el, hogy milyen rendszerességgel tudod megoldani. Van aki hétvégente készíti elő a következő hétre szánt posztokat, van aki egy hónapban egyszer kidolgozza a stratégiát és elkészíti hozzá a contentet.

A statisztikák elemzésére posztolások után lesz lehetőséged. Ez hatalmas segítséget nyújt abban, hogy elemezd követőid aktívitását. Ennek a lehetőségnek a kiaknázásával nem csak a vakvilágba megy egy-egy posztod, hanem célközönséged, követőbázisod szokásaihoz igazíthatod, növelve az elérési adataidat, és építve a saját márkádat.

Kísérletezz! Találd meg a számodra megfelelő módszert és eszközt!

Tervezéskor gyakorlatilag egy heti vagy havi stratégiai tervet készítesz. Előre dolgozol, ütemezed, beosztod a posztokat szabadidődnek megfelelően.

Tudod, mely napokon lesz időd adott témában tartalmat megosztani. És itt álljunk is meg egy kicsit. Valójában nem szükséges folyton online lenned a posztolás pillanatában! Ma már számos alkalmazás segíti vállalkozásodat abban, hogy az előre elkészített tartalmaidat időzítve jelenítsd meg üzleti oldaladon. A módszer előnyeiről és hátrányairól most nem teszek említést, annyit azonban kiemelnék, hogy rettentően megnyugtató a tudat, hogy az eltervezett, elkészített tartalmad a kívánt időben megjelenik a közösségi oldalaidon.

Gyakorlati tippek

A tervezéshez használhatod a határidőnaptárad tervezőjét, készíthetsz magadnak egy excel fájlt, vagy csak előveszel egy kockás papírt és elkezdesz írni! Íme egy egyszerűbb tervező felépítése:

A napok megjelölése mellett fontosnak tartom az összes téma felvezetését és azokat is, melyek minden hónapban fix-en szerepelnek a tervedben, gondolok itt például olyan tartalmakra, melyek során tudásodat próbálod meg átadni egy tartalom segítségével, ilyenek az oktatóvideók is.

Célokra szükségünk van, ezek motiválnak és erőt adnak a nehéz pillanatokban is. A sikereket pedig nem csak átélni, hanem megélni is tudni kell, jó visszaemlékezni egy évvégi összesítéskor, hogy milyen fontos momentumok tették értékessebbé az adott hónapot.

Plusz 1 tipp: tarts egy jegyzetfüzetet a szalonban is, hiszen Vendégeid a legjobb poszttervező asszisztenseid! 🙂 Jegyzeteld fel ha valamilyen érdekes témáról beszélgettetek, ha egy újra és újra ismétlődő problémára mondtad el a választ, ha speciális problémával keresett fel, nem szokványos kezelést/frizurát/technikát választott, egyszóval mindent, s ezt később a terveződben is feltüntetheted.

Random posztok – minden esetben rossz?

A “feketeöves tartalomtervezőkről” már említettem, hogy nem csak a bejegyzéseiket, de még a történetükben megosztott tartalmakat is megtervezik. Az ilyen részletes tervezés nem lehetetlen, de még több időt vesz igénybe. Te azonban megteheted, hogy heti előjegyzéseid alapján megjelölöd, mely szolgáltatásokról tudsz majd egy-egy sztori bejegyzést készíteni – ez is egyfajta tudatosság. Tarthatsz tematikus napokat is, ilyenkor egy napodat is elmesélheted fotók vagy méginkább rövid videók formájában akár sztoriban akár bejegyzésben. A random téma lényege, hogy adott pillanatban azt érzed, meg kell mutasd követőidnek és ezzel nincs is baj, mindaddig, amíg állandó és érdekes tartalmakkal is jelen vagy a social media felületeken!

Következő blogcikkemben a célcsoport meghatározásáról olvashatsz!

Ha kérdésed lenne vagy segíthetek, ide kattintva felveheted velem a kapcsolatot! 🙂

Susan